Muhtemelen Avustralya ve Buenos Aires’in ortasında hiç durmadan uçmak istemediniz. Ancak bu rota doğrudan Güney Kutbu üzerinden geçtiği için geçiş mümkün değil. Peki, istisnalar dışında, bu direğin üzerinden uçak yolculuğu neden mümkün olmuyor? Gelelim detaylara… ? ?
Kaynak:https://www.youtube.com/watch?v=SCQhI…
Güney Kutbu üzerinden uçmak mümkün değildir. Bunun elbette birkaç temel nedeni var.
Bu kurallar, 78 derece Kuzey enlemlerinin üzerindeki ve 68 derece Güney altındaki rotayı kapsar.
Direklerin üzerinden uçakla geçmek isteyenler için bu kurallar için tek bir kelimenin unutulmaması gerektiği söyleniyor: SCEMPT.
Kelimedeki her harf farklı bir ihtiyacı temsil eder.
M: Uçuş boyunca yakıt sıcaklığı izlenmelidir ve yakıt donma noktasının altına düşmeye başlarsa irtifa değiştirilmelidir.
Bu kurallar Antarktika rotası üzerinde bir uçuş için caydırıcı olsa da, tamamen yasaklayıcı değildi.
Dubai-Los Angeles, New York-Hong Kong ve New Delphi-San Francisco gibi ana rotaların tümü, ya Dünya bir küre olduğu için ya da Grönland’da bir yerlerde asılı duran cömert bir zaman sihirbazı olduğu için Kuzey Kutbu üzerinden uçarak uçuş sürelerini kısaltır. . 🙂
Güney Kutbu üzerinden geçmenin bir diğer sorunu da acil durumlarda istenildiği zaman değiştirilip iniş yapılabilecek bir piste sahip olma gerekliliğidir.
1985’ten önce, tüm çift motorlu uçaklar ETOPS-60 idi.
ETOPS süreleri, uçaklar geliştikçe gelişmiştir.
Güney Kutbu’na en yakın potansiyel yönlendirme havaalanı, Arjantin’deki ‘Ushuaia uluslararası Havaalanı’dır.
Dünyanın en uzun menzilli ticari uçağı olan Airbus A350 bile 370 dakika ile sınırlıdır ve kıtanın büyük bir kısmından geçmek yasaktır.
Tüm bu kısıtlamalara rağmen, gerçek bir yer, gerçek ekipman ve özel olarak eğitilmiş bir grup olduğu sürece bir havayolu teorik olarak Antarktika’nın bir kısmı üzerinden uçabilir.